خدمات

تجارت الکترونیک بهار، محصولات متعددی را در قالب‌هایی چون اپلیکیشن موبایل، وب‌ اپلیکیشن، لایسنس بهره‌برداری و API، به افراد، سازمان‌ها و گروه‌های مختلف عرضه می‌کند. زیرساخت فنی پویای بهار، این شرکت را به یکی از اولین مجموعه‌های ارائه‌دهنده راهکارهای منسجم در زمینه‌های مختلف فناوری‌های مالی (Fintech) تبدیل کرده است؛ راهکارهایی که می‌توانند مبتنی بر اپلیکیشن‌های عمومی و اختصاصی موبایل بوده و در حوزه‌های شخصی و سازمانی تعریف شوند.

زیرساخت کیف پول اختصاصی خود را داشته باشید

زیرساخت بهار، لیست جامعی از سرویس‌های کیف‌ پول دیجیتال را شامل می‌شود که به طورکلی آنها را می‌توان در عناوین زیر طبقه‌بندی کرد:

  • مدیریت اطلاعات پایه (مدیریت توکن، مدیریت نوع کیف پول، مدیریت کاربران)
  • گزارش‌ها (گزارش‌های مالی استاندارد (تراز و دفاتر کل)، گزارش‌های مشتریان و سپرده‌ها، گزارش تسهیلات و اعتباری)
  • مدیریت تراکنش‌ها (سرویس‌های تسهیم و کارمزد، وضعیت تراکنش، محدودیت تراکنش، سرویس‌های بازگشت وجه)
  • مدیریت ابزارها و کانال‌ها (تعریف و مدیریت شعب، موبایل بانک/پنل/کارت/API/QR Generator/IPG/WPG)
  • مدیریت مشتریان و سپرده‌ها (تعریف مشتری، تعریف پذیرنده، افتتاح حساب ریالی و ارزی، مسدودی و عدم مسدودی، پشتیبانی از چند کیف پول، مدیریت کیف پول)
  • مدیریت تسهیلات و اعتبارات (تشکیل پرونده اعتباری، اعطا تسهیلات، بازپرداخت اقساط، امکانات مربوط به خرید اعتباری/قسطی)
  • مدیریت حسابداری (تعریف سرفصل‌های حسابداری، صدور اسناد حسابداری، مدیریت اسناد مالی درحوزه‌های مختلف، مغایرت‌گیری) 
  • داشبوردهای مختلف مدیریتی (بر اساس نیاز مدیران کسب و کار)
  • داشبورد مدیریت لاگ (تهیه گزارشات، نگهداری و جستجوی لاگ‌ها)

این زیرساخت همچنین امکاناتی چون کش‌بک (Cash Back)، برگشت تراکنش (Reverse)، برگشت وجه با تاریخ موثر (Refund)، چند کیف پولی (Multi-Wallet) ، چند ارزی (Multi-Currency)، انواع سرویس‌های کارمزد و تسهیم، مسدودی و رفع مسدودی و… را نیز در بر می‌گیرند. این امکانات، قابلیت بالایی را برای ارائه سرویس‌های پیچیده‌‌ای چون خرید اعتباری و قسطی در ابعاد مختلف و بر اساس استانداردهای حسابداری و قوانین بانک مرکزی ایجاد می‌کند.

این زیرساخت چه ویژگی‌هایی دارد؟

مهمترین ویژگی زیرساخت کیف‌پول بهار که آن را از سایر کیف پول‌ها متمایز می‌کند، پیاده‌سازی آن بر بستر سامانه جامع بانکی (Core) می‌باشد. زیرساخت کیف‌پول بهار در قالب‌هایی متنوع و بنا به نیاز مشتریان در سه دسته API، استقرار زیرساخت با نام (Branded) و استقرار زیرساخت بدون نام (White-Label) با توجه به نیازمندی کسب وکارها عرضه می‌شود.

این زیرساخت برای چه مشتریانی مناسب است؟

  • استفاده از خدمات و زیرساخت کیف پول بهار در سه حالت زیر امکان‌پذیر است:

    • سرویس (API): شرکت بهار با بیش از ۱۳۰ سرویس پایه و اتمیک مالی بانکی، آماده ارائه خدمت به کسب وکارها می‌باشد. این شرکت همچنین قادر است تا انواع سرویس‌های ترکیبی را نیز به مشتریان خود عرضه نماید.
    • استقرار زیرساخت با نام (Branded): در این حالت، زیرساخت کیف پول دیجیتال، به طور کامل، بر روی سرورهای معرفی شده آن مجموعه استقرار خواهد یافت.
    • استقرار زیرساخت بی نام (White Label): در این حالت، زیرساخت کیف پول دیجیتال، به طور کامل و با نام تجاری مشتری، بر روی سرورهای معرفی شده آن مجموعه استقرار خواهد یافت.

    کسب‌وکارها با توجه به نیاز خود می‌توانند نسخه مورد نیاز خود را انتخاب و بهره‌برداری نمایند.

کیف پول خود را روی اپلیکیشن‌تان داشته باشید

به طور کلی، سرویس‌های کیف‌‌ پول دیجیتال بهار، که در قالب API قابل ارائه هستند را می‌توان در عناوین زیر طبقه‌بندی کرد:

  • ارائه سرویس های کیف پول دیجیتال در قالب API
  • درگاه کیف پولی (Wallet Payment Gateway)
  • کیف پول متصل به کارت
  • ارائه ابزارها و مستندات لازم جهت مدیریت کیف پول
  • امکان خرید کیف پولی روی پایانه های فروشگاهی
  • خدمات هم پذیرندگی
  • خدمات قابل ارائه بر بستر کیف پول با مشارکت بانک ها و شرکت های خدمات پرداخت
  • امکان واریز وجه، برداشت وجه، موجودی، خرید، گزارش تراکنش و بازگشت وجه

 

این زیرساخت چه ویژگی‌هایی دارد؟

تمامی سرویس‌های کیف الکترونیکی پول بهار، بر مبنای یک زیرساخت بانکداری متمرکز طراحی‌شده و تمامی وقایع مالی کیف پول، به پشتوانه فرآیندهای استاندارد ثبت، مغایرت‌گیری و… یک بانک صورت می‌پذیرد. به‌طورکلی سامانه بانکداری متمرکز بهار، کلیه محصولات، خدمات بانکی، عملیات راهبری و مدیریت آن‌ها را از طریق دسترسی به پایگاه داده‌های مشترک و متمرکز در قالب یک سیستم ارائه می‌کند که انعطاف‌پذیری این سیستم و مشتری محوری از ویژگی‌های مهم آن است. بدون ایجاد یک بانک اطلاعاتی متمرکز و یکپارچه، خدمات بانکداری الکترونیک به‌صورت جزیره‌ای و غیرهمسان خواهد بود. 

این زیرساخت برای چه مشتریانی مناسب است؟

بهار، سرویس‌های متنوع کیف پولی در قالب API و با رعایت استانداردهای امنیتی و کاربری مختلف را به صورت شخصی سازی شده به سازمان‌ها ارائه می‌کند.بنابراین کسب‌وکارهایی که تمایل به استفاده از سرویس‌های کیف پول دیجیتال را با هزینه‌ای مقرون به صرفه دارند، می توانند خدمات مورد نیاز خود را در قالب API دریافت نمایند.

بانک‌ها، نهادهای عمومی، شرکت‌های حوزه مخابرات، نهادهای بازار سرمایه و دیگر سازمان‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های مالی و عمومی، امکان استفاده از این خدمات را دارند.

کیف پول دیجیتال خود را به کارت متصل کنید!

زیرساخت بهار با ارائه خدمات نوینی چون اتصال کیف الکترونیک پول به ابزار کارت، امکان ارائه روش‌های جدیدی از خدمات را برای مشتریان فراهم می‌سازد تا در کسب‌وکار شما، دریچه‌ای به فناوری‌های روز باز شود.

این زیرساخت چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • امکان استفاده از تمامی مزایای کیف پول با استفاده از ابزار کارت
  • کاربری آسان‌تر و رایج‌تر ابزار کارت در انجام تراکنش‌های مالی (مبتنی بر حساب یا کیف پول)
  • تمایل غالب مشتریان به استفاده از ابزار کارت 
  • ایجاد امکان انتخاب روش انجام تراکنش برای مشتری (IPG، کارت و کیو آر کد)

این زیرساخت برای چه مشتریانی مناسب است؟

این دسته از خدمات برای آن دسته کسب و کارهایی که تمایل به ارائه روش‌های نوینی از خدمات پرداخت به مشتریان خود را دارند مناسب است.

توانمندسازی دستگاه‌های پوز قدیمی

پیشرفت روزافزون تکنولوژی در حوزه‌های نوین کیف پولی از جمله NFC، Tap&Go و افزایش آشنایی و استقبال مردم از امکانات حوزه پرداخت، مانند پرداخت کیف پولی، تخفیف، کوپن، ووچر، وفاداری، امتیازدهی، این فرصت را فراهم آورده تا رویکردی نوین در جهت استفاده از دستگاه‌های پوز ایجاد شود.

به رغم پیشرفت تکنولوژی و افزایش تمایل استفاده از روش‌های نوین پرداخت، دستگاه‌های پوز قدیمی مانع پیاده‌سازی این روش‌ها در حوزه آفلاین می‌باشند.

راهکار تجارت الکترونیک بهار در این خصوص، ارائه دستگاهی است جهت افزایش عملکرد پایانه‌های POS معمولی، که از طریق یک پورت ‌RS232 به دستگاه POS متصل می‌شود.

این زیرساخت چه ویژگی‌هایی دارد؟

از جمله ویژگی‌های دستگاه توسعه قابلیت‌های POS به موارد زیر می‌توان اشاره نمود:

  • اتصال به اینترنت (LAN, Wireless, GPRS)
  • اتصال به برنامه های تلفن همراه (برنامه‌های پرداخت، سیستم‌های وفاداری، خدمات ارزش افزوده، ماشین‌حساب و غیره)
  • پشتیبانی از فناوری NFC (Tap and Go)
  • اتصال به تجهیزات فروشگاهی (نمایشگرQR ، بارکدخوان، چاپگر، سیستم‌های PC-POS ، ماشین‌حساب، ترازو و غیره)
  • Service Call (API)  (Top-up، صورتحساب ، عوارض، تعرفه و غیره)

این زیرساخت برای چه مشتریانی مناسب است؟

این دسته از سرویس‌ها برای تمامی پذیرنده‌هایی که از دستگاه‌های پوز (POS) استفاده می‌کنند و تمایل به افزودن قابلیت‌های دیگری به این دستگاه‌ها دارند مناسب است.