مستندات

استفاده از خدمات کیف پول دیجیتال بهار، در دو قالب دریافت زیرساخت و API امکان‌پذیر است. برخی از خدمات قابل ارائه بهار که در قالب API ارائه می‌شوند عبارتند از:

مدیریت توکن

این مجموعه سرویس، برای اعتبارسنجی و دریافت توکن جهت فراخوانی سایر سرویس ها استفاده می‌شود. جزئیات این سرویس عبارت است از:

  • ایجاد یک کاربر برای دسترسی به سرویس‌ها
  • سرویس دریافت توکن برای استفاده از سرویس‌ها     
  • سرویس دریافت توکن جدید با استفاده از توکن قبلی   

مدیریت نوع کیف پول

ایجاد، ویرایش و دریافت اطلاعات کیف‌پول‌های موجود توسط این مجموعه از سرویس‌ها فراهم می‌شود. همچنین امکان لحاظ کردن سود روی موجودی کیف‌پول نیز ممکن خواهد بود. جزئیات این سرویس عبارت است از:

  • دریافت همه انواع حساب‌های کیف‌پول
  • ایجاد یک نوع حساب کیف‌پول جدید
  • ویرایش نوع حساب کیف‌پول
  • حذف نوع حساب کیف‌پول
  • قابلیت‌ چند کیف پولی (Multi-Wallet)        

مدیریت پذیرندگان

این مجموعه سرویس برای ایجاد، ویرایش، استعلام و حذف منطقی کاربران و پذیرندگان حقیقی/حقوقی استفاده می‌شود. همچنین امکان افتتاح حساب ریالی در شعبه را نیز فراهم می کند.

مدیریت شعب

این مجموعه سرویس‌ها برای ایجاد، ویرایش و دریافت اطلاعات شعب استفاده می‌شود.

مدیریت تراکنش‌ها

این مجموعه سرویس‌ها شامل موارد زیر است:

  • مشاهده تراکنش‌های کاربر
  • ثبت و تائید تراکنش موقت
  • مدیریت تراکنش با توکن
  • مدیریت پرداخت های زمان بندی شده
  • دریافت گردش حساب حسابداری
  • سرویس‌های بازگشت وجه ریورس و ریفاند (Reverse/Refund)
  • تراکنش‌‌های پرداخت/برداشت
  • تراکنش‌‌های پرداخت/برداشت دسته‌ای
  • تسهیم در لحظه (واریز سهم ذی‌نفعان به حساب‌های اختصاصی آنها در کیف پول)
  • محاسبه در لحظه کارمزد

وضعیت تراکنش

این سرویس برای استعلام وضعیت درخواست‌های  واریز، برداشت، ثبت نام کاربر یا پذیرنده استفاده می­‌شود

مدیریت گروه‌بندی مشتریان

این سرویس شامل موارد زیر است:

  • دریافت همه گروه های مشتری
  • ایجاد یک گروه مشتری جدید
  • ویرایش یک گروه مشتری
  • حذف منطقی یک گروه مشتری

مدیریت کیف پول

  • دریافت مانده حساب یک کیف پول یا حساب های داخلی (سرفصل)  مربوط به شعب مختلف
  • مسدود کردن  تمام یا بخشی از مانده کیف پول به صورت مسدودی کامل یا مسدودی محدود
  • رفع مسدودی کیف پول
  • بررسی وضعیت وجود یک حساب
  • افتتاح یک حساب جدید برای کاربر در شعبه مور نظر
  • استعلام اطلاعات شماره شبا
  • دریافت تمام حساب های یک کاربر
  • دریافت مجموع بدهکاری و بستانکاری کاربر در بازه زمانی مربوطه
  • نمایش محدودیت تراکنش یک کاربر بر اساس کد عملیات (محدودیت فعلی موجود و فاصله موقعیت فعلی کاربر از سقف و کف)
  • ویرایش اطلاعات یک حساب کیف پول
  • دریافت تمام حساب‌های یک کاربر در شعبه دارند توکن

مدیریت تسهیم

در صورت وجود چندین ذی‌نفع در فرآیند خرید، امکان تعریف و تخصیص درصدی از تراکنش برای آنها فراهم خواهد بود. جزئیات این سرویس عبارت است از:

  • اضافه کردن یک تسهیم جدید برای مرچنت
  • دریافت اطلاعات تسهیم یک مرچنت در یک شعبه از طریق یک کانال
  • دریافت اطلاعات یک تسهیم
  • ویرایش یک تسهیم

قابلیت چند واحد پولی (Multi-Currency)

امکان پشتیبانی کیف پول از واحدهای ارزی مختلف با تعریف نرخ تبدیل آنها به یکدیگر

سرویس کش‌بک / پیش‌کش (Cash back)

به کمک این سرویس و با اسکن کد پاسخ سریع (QR Code)، امکان دریافت وجه نقدی و یا اعتبار نقدی بر روی کیف‌پول کاربران فراهم می‌شود. از کارکردهای اصلی پیش‌کش می‌توان به کمپین های فروش و باشگاه مشتریان اشاره کرد.

انواع سرویس‌های پیام‌رسانی

 اطلاع رسانی نتیجه تراکنش به کاربر به صورت ارسال اس ام اس (SMS) ، ایمیل (E-mail) و…

مدیریت مالی و مدیریت الگوی اسناد مالی

این مجموعه از سرویس‌ها به منظور صدور و استعلام سند مالی و تراز مالی استفاده می‌شود

همچنین سرویس‌های مدیریت الگوی اسناد مالی نیز جهت ایجاد، ویرایش، استعلام و حذف الگوی مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شارژ کیف پول از طریق درگاه پرداخت

  • لندیگ پیج (صفحه واسط کیف پول با درگاه پرداخت بانک)
  • درگاه پرداخت IPG

مدیریت کمپین

  • قابلیت تعریف قوانین برای دریافت مبلغ هدیه (به عنوان مثال، درصدی از مبلغ تراکنش به کیف‌پول کش‌بک واریز شود)
  • قابلیت تعریف قوانین برای مصرف موجودی کیف‌پول‌های مختلف

مدیریت مشتریان

به کمک این مجموعه از سرویس‌ها، امکان تعریف مشتری به همراه افتتاح حساب ریالی یا ارزی و مدیریت لیست سیاه مشتریان فراهم می‌شود. جزئیات این سرویس عبارت است از:

  • ثبت نام مشتری  و افتتاح حساب دیفالت برای کاربر در شعبه مورد نظر
  • ثبت مشتری حقوقی + و افتتاح حساب دیفالت برای کاربر در شعبه مورد نظر
  • دریافت پروفایل مشتری حقیقی/حقوقی
  • ویرایش پروفایل مشتری حقیقی/حقوقی
  • اضافه کردن مشتری به لیست سیاه
  • حذف مشتری از لیست سیاه

مدیریت محدودیت‌های تراکنش

این مجموعه از سرویس‌ها برای ایجاد، ویرایش، استعلام و حذف محدودیت‌های تراکنش استفاده می‌شود. محدودیت تراکنش را می‌توان بر اساس پارامترهای زیر تعریف کرد:

  • نوع عملیات
  • نوع حساب مبدا/مقصد (ریالی، اعتباری و سرفصل و…)
  • شعبه مبدا/مقصد تراکنش
  • نوع حساب مقصد (ریالی، اعتباری و سرفصل و…)
  • گروه کاربری
  • نوع کاربر (مشتری یا پذیرنده)
  • حداقل/حداکثر مبلغ
  • نوع محدودیت (به ازا هر تراکنش، روزانه،…)

مدیریت کارمزد ها

این مجموعه از سرویس‌ها برای ایجاد، ویرایش، استعلام و حذف کارمزد استفاده می‌شود. کارمزد تراکنش را می‌توان بر اساس پارامترهای زیر تعریف کرد:

  • نوع عملیات (کد عملیات)
  • نوع کیف پول (ریالی و اعتباری و…)
  • نوع کارمزد (فیکس یا درصدی)
  • گروه کاربری
  • کانال
  • مدیا (وب، اپلیکیشن و….)

مدیریت ابزار به وسیله QR-Code

  • امکان تعریف QR-Code
  • پرداخت از طریق QR-Code
  • ثبت نام با QR-Code
  • انتخاب QR-Code مبلغ‌دار یا بدون مبلغ
  • انتخاب QR-Code دریافت یا پرداخت
  • محدود کردن QR-Code به گروه‌های خاص مشتریان/مشتریان خاص